کتاب به سوی مدرسه فردا

در نظام تعلیم وتربيت ما نیزهمچون سایرعرصه های علم و عمل، شمار «انديشه ورزان كم نبوده است؛ کسانی که در آثار و انديشه هايشان بارقه هايي از خرد و روشنگري وجود دارد.

امروزه نيز، شماری از آنها كه زندگي عاشقانه خود را در كلاس درس، در مقام پاسخگویی به پرسش ها و گفت وگوی بي پايان با دانش آموزان، در هياهوی گسترده رسانه هاي نو ظهور، در توسعه شگفت انگيز ارتباطات و اطلاعات، در جست وجوي بي وقفه بازسازي و بهسازي آموزشي، در ريزه کاری هاي عميق و ژرف رفتارهاي كودكان و نوجوانان و در مديريت هاي خُرد و كلان آموزشي و پرورشي و در همة لحظات اندیشه و تعمق در تعليم وتربيت فرزندان اين مرز و بوم می گذرانند، حرف هايي تازه براي گفتن دارند.

در مجموعه اي که جلد حاضر از آن پیشروی شماست، برآنیم که نقش و اهميت عمل و تجربة اندیشه ورزان در حوزة تعليم وتربيت را مستند سازي کنیم.

بخش اول اين كتاب، دربردارندة داستان زندگي  دکتر محمود امانی طهرانی است که در قالب روايت بیان می شود.

در بخش دیگر تجارب ایشان را در عرصه هاي علمي و عملي بازتاب می دهد. اين بخش عمدتا در قالب گفت وگو و ميزگرد دربارة موضوعات خاص دنبال شده است.

در اين مجموعه( کتاب به سوی مدرسه فردا)، از کسی سخن گفته می شود كه در صحنه هاي خرد كلاس و مدرسه يا تصميم گيري كلان آموز ش و پرورش نقش داشته است به گفت وگو نشسته ایم.

آرزوي ماست که آموخته های این مجموعه، راهگشای عرصه های پر فراز و نشیب زندگی باشد و شهد کامیابی را در جام وجودتان بریزد. چنین باد!

جهت دریافت فایل کتاب به سوی مدرسه فردا کلیک کنید.

سند تحول بنیادین